söndag 12 september 2021

Moncan åker till Öndal

 Mitt i veckan direkt efter jobbet fick jag för mig att åka på en tredagarstripp till Öndal och träffa Christoffer och Erika. Det blev tre härliga dagar i solen i nordöstra Småland.

Utsikt från en liten väg mellan Åtvidaberg och Ukna.
I backspegeln

 





I Gamleby gick vi på ett café som hette Nyfiket.
Det var trevligt och gott.
Det här underbara paret Christoffer och Erika åt varsin stor räkmacka.
Själv nöjde jag mig med en liten bakelse. Men mycket gott hade de på detta ställe.



En pittoresk liten ort en regnig dag i Augusti 2021.


Sen åkte vi till Edsbruk och där fanns denna gamla kyrka.    

    





Och en kyrkoruin från forna tider.

Här kan du läsa mer om den:


                                                               Mer bilder på kyrkoruinen:






En tripp till Valdemarsvik hann vi med dagen därpå. 
Då sken solen och det blev en varm och skön sommardag.




Valdemarsvik är en fin liten hamnstad.

 

                                                        Fjorden löper ut mot havet.



Vackra båtar i hamnen.










En strandpromenad




Valdemarsvik ligger mitt på gränsen mellan Östergötland och Småland. 
   


 Om detta funkar så kan du se karta över området här:


Om du är intresserad av att se mer från Nordöstra Småland kan du gå in på detta inlägg:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar