lördag 25 december 2021

Uppdateringar framåt

 Hej på er govänner!

För några veckor sen så tappade jag min telefon. De viktigaste bilderna för oss i familjen hade jag tankat över till datorn så det var ingen katastrof när det gällde just det. Däremot fanns många bilder på våra äventyr under hösten kvar i telefonen och ingen annanstans. Det kändes inte så kul. Så det blev stagnation i bloggen här igen. Surt.

Nu har jag fått telefonen åter. Någon vänlig själ lämnade in den till polisen som ringde upp oss och sa att den fanns på deras hittegodsavdelning. HURRA!

Så nu ska jag försöka uppdatera er så småningom. Nu är det jul och vi får väl se om det ger att jag inte har tid. Eller att jag har tid! 

Här kommer lite tankar om vad som kan komma:

  • Avmastning på båten Greta
  • Upptagning av båten 
  • Vi sätter upp pressenning 
  • Roffe går elkurs i Stockholm 
  • Resa till Gamleby i nordöstra Småland
  • Jeeptur med våran katt Klasse
  • Test av ett specialfilter för kaffekokning 
  • Någon glänsande bild kanske jag har på när jeepen blev servad och nytvättad också.
  • Ännu en resa till nordöstra Småland
  • Och sist men inte minst, så fick jag en fantastisk julklapp till min jeep... något som kan ta mig fram på ännu mer äventyrlighet i skogarna... Ni får väl se vad så småningom.
Kanske det inte låter så dramatiskt och äventyrligt. Men det är just det som är grejen i hela den här bloggen. Äventyret med det lilla livet. Det som numera börjat kallas för Hemester men som vi levt i många år, till och med när barnen var små. De har vuxit upp med tältning i ett litet Hillebergstält, vandringar med barn på ryggen i bärstol. Vi har sett det vackra i Sverige, sånt som finns så nära men också som är fantastiskt faktiskt.
Nu är våra barn stora och friluftslivet fortsätter. Numera med båten Greta och med Jeepen Indiana Jones. Kaffi och bulla i naturen och till sjöss. Soppa på ett stormkök eller grillkorv på öppen eld.
Och vi hoppas att det kan fortsätta i nästa generation, just det där att barn inte ska vara ett hinder utan att livet ska vara tillgängligt för hela familjen. 
Och det går! Och det går riktigt bra faktiskt.
Men nu så... till 2021! Hösten.
Snart kommer 2022 men i bloggen finns det än kvar att uppleva med oss. Så håll tillgodo. :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar