onsdag 23 mars 2022

Vad en kvinna vill ha

 En dag strax före jul försäkrade sig Roffe om att jag skulle vara ledig från jobbet. Jag förstod inte riktigt vad han ville komma fram till, men han sa att det skulle komma en bil med något. Vad det skulle vara sa han inte utan ville mest kolla så jag skulle vara hemma.

Så kom då den där dagen då jag gick omkring som ett frågetecken och undrade vad som komma skulle...

Och då ringde det på dörren och en man frågade om jag hette Monica Andersson. Ja svarade jag fundersamt.

Ja jag har några saker som ska levereras till dig.

Jaha?

Och så följde jag med till framsidan och han gick ner till en lastbil och började lasta av... Fyra däck! Till jeepen. Precis såna däck som jag ville ha!

Jag skrattade för mig själv åt att jag hade världens underbaraste man.

Här får man inga blomsterbuketter eller dyra parfymer eller resor till varma länder. Nej och det vill jag verkligen inte ha! Usch för sånt skräp.

Så min älskade man hade beställt fyra däck till mig. 

BF Goodrich.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar